על חשיבות הרגולציה בחיינו

עורך דין פלילי

עד המהפכה של העת המודרנית האדם הקטן היה חסר אונים מול הרגולציה. עד המהפכה של העת המודרנית עם תחילת המאה העשרים, לאחר הניסיון לעגן בחוק דרכים שונות לסייע לאזרח הקטן, לא היה מי שישמור על אותו אזרח מעליה של מחירים, מפגיעה במקום העבודה, ממיתון ומיציאה משוק העבודה בשל נסיבות אלו ואחרות. אבל היום, בעזרת החוק אותו מקיימות המדינות המפותחות, ניתן להגן על מי שעד לפני לא כל כך הרבה זמן בתפיסה היסטורית, נחשבו ממש לחסרי ישע. 

מה היא רגולציה ואיך היא עובדת לטובתנו

רגולציה במילים אחרות היא החוק. היא האופן בו החוק פועל או לא פועל לטובתנו. למשל, הרגולטור יכול לקבוע כי על מטבע וירטואלי יכולו מיסים כאלו ואחרים. באמצעות המנגנון הזה אנחנו יכולים לדאוג לחלשים בכך שאנחנו ניקח כסף ממי שמרוויחים יפה ונשפר את התשתיות של כולם באמצעות הכסף הזה. 

הרגולטור יכול גם לקבוע למשל שלזה שהפך הבעלים של חברות גדולות במשק לא יהיה בעלים של חברות גדולות נוספות, כדי ליצור תחרות וכדי להבטיח שהמשק לא יהיה ריכוזי ובידיים של אדם אחד בלבד. כלומר, החוק הוא כלי שמאפשר לנו לקבוע במציאות הרגלים שיאפשרו למדינה להתנהל תוך התחשבות בכל אזרחיה, מהגדול ועד הקטן. 

רגולציה לוקחת זמן 

האתגר כמובן של הרגולציה הוא שעל מנת לקבוע אותה לוקח זמן. יש לבחון לא פעם את הפרטים לעומק ולעיתים לוקח זמן לא רק לקבוע את החוק אלא לאכוף אותו ולתת פיתרון אמיתי למציאות שמשתנה כל הזמן. אבל כבר היום אנחנו יכולים לראות איך שורה של חוקים למעשה מגינים עלינו כל העת. בין אם על ידי שמירה של מחירים נמוכים לצרכן על ידי החוק שאוסר על תיאום מחירים בין מתחרים בתוך אותו שוק ואם על ידי הדרך בה החוק מונע מבעלי שליטה לפגוע ביכולת של הצרכן הישראלי לצרוך מוצרים מסביב לעולם במידה וזה רצונו, כדי שיהנה מהמחירים הנמוכים שנמצאים מעבר לים. 

גם לכם יש את הכוח להשפיע

זה לא תמיד נראה ככה אבל האמת היא כי גם לאזרח הקטן במדינה מודרנית יש את הכלים להשפיע. גם האזרח הקטן יכול לבוא בתלונות למערכת ולבקש לשנות את החוק. לשם כך לא פעם הוא זקוק לליוי צמוד של עורך דין פלילי מקצועי ומיומן שיעמוד לצידו. אבל הוא כמובן לא יכול לעשות את זה לבד. ליווי משפטי הוא הרבה פעמים כלי שמאפשר גם לאזרח הקטן שאולי מבין בתחום מסוים או סובל ביודעין מתקנה שלא הוסדרה להגיע לכדי פיתרון. 

על ידי פניה לרשויות החוק במדינה, החל מהרשות השופטת וכלה ברשות המבצעת אפשר להגיע לשורה של הישגים שיכולים לשנות את החיים שלכם בוודאי ואפילו, במידה רבה את החיים של כולם.

שתפו:

מאמרים נוספים

הליך מדורג להסדרת מעמד

הליך מדורג להסדרת מעמד

הליך מדורג להסדרת מעמד: מה זה ומהם השלבים? הליך מדורג הוא מסלול מיוחד המאפשר לאנשים זרים להסדיר את מעמדם בישראל באופן הדרגתי, תוך עמידה בתנאים

הכנה לחקירה במשטרה

הכנה לחקירה במשטרה

הכנה לחקירה במשטרה באירוע פלילי מורכב היא אירוע נוראי. לא פעם מעבר לחקירה עצמה. ההכנה לחקירה מחייבת את בניית היכולת להתמודד עם מציאות מטורפת של

מדוע שוטרים עוצרים חשודים

מדוע שוטרים עוצרים

מדוע שוטרים עוצרים אנשים? בגדול שוטרי סיור לא עוצרים אנשים אלה מעכבים לתחנה, גם במקרים שהם כן עוצרים היינו כובלים את האדם – קצין חקירות

עונש על תקיפת בת זוג

עונש על תקיפת בת זוג

אלימות במשפחה היא אירוע שהמדינה מנסה להכחיד. להכחיד לא רק בטיפול ושיקום התא המשפחתי, אלה להכחיד בענישה, לא אחת ענישה מחמירה ביותר. עונש על תקיפת

Call Now Button
×

שלום, כאן עורך דין פלילי מוטי אדטו. אני זמין ואשמח לעזור בכל שאלה

× זמינות מיידית 24/7